Toimitusehdot

Yleistä

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%, luontaistuotteissa 14%). Pidätämme oikeuden hintojen muutoksiin. Postin hinnoittelusta johtuen toimitamme tuotteita ainoastaan Suomeen.

Tilauksen tehdessään asiakas vakuuttaa hyväksyvänsä voimassaolevat toimitusehdot (koskien myös mahdollisia peruutuksia ja palautuksen maksullisuutta).

 

°

Tilauksen tekeminen ja maksaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupasta ja maksetaan Checkout-palvelussa. Maksu ostoksista ohjautuu Checkout Finlandin (Y 2196606-6) tilille, ja Checkout tilittää maksut edelleen whiter.fi-verkkokaupalle. Checkoutin maksutapavalikoima kattaa yleisimmät suomalaiset pankit, luottokortit (tulossa!) ja osamaksu- sekä laskuvaihtoehdot (Everyday, Collector, Jousto, Svea Webpay) sekä puhelinmaksun (huomaa operaattorikustannukset eli maksutapalisä). Tilaus kirjautuu tehdyksi siinä vaiheessa, kun maksu onnistuu joko verkkopankissa tai jonkin palveluntarjoajan – esim. Collector – toimesta. Tutustu maksutapavaihtoehtoihin ja niiden ehtoihin sekä mahdollisiin lisäkustannuksiin täällä. Jos et halua käyttää Checkout-palvelua, voimme myös lähettää sinulle etukäteislaskun haluamistasi tuotteista sähköpostitse. Kun maksu on kirjautunut tilillemme (Danske Bank), postitamme tilauksen sinulle. Huomaa, että whiter.fi ei ole vastuussa asiakkaan ja maksupalveluntarjoajan välisistä sopimuksista; osamaksu- ja laskutusasioissa sekä laskujen maksamiseen liittyvissä kysymyksissä tulee aina olla yhteydessä rahoituspalvelun tarjoajaan (Everyday, Collector, Jousto, Svea jne.) – ei whiter.fi-verkkokauppaan.

 

°

Asiakas on vastuussa antamiensa yhteys- ja toimitustietojen oikeellisuudesta

Asiakas sitoutuu tilauksen tehdessään voimassa oleviin toimitusehtoihin ja -kuluihin. Asiakas on vastuussa siitä, että hänen antamansa toimitustiedot (nimi, osoite) ovat oikein ja sähköpostiosoite toimiva. Jos esimerkiksi sähköpostilaatikon levytila on täynnä, emme voi lähettää tilausvahvistusta, ilmoitusta tapahtuneesta postituksesta tai mahdollista seurantakoodia. Väärin ilmoitettu toimitusosoite tarkoittaa, että lähetystä ei voida Suomen lakien mukaan toimittaa perille.  Tarkista aina, että osoitteesi, postinumerosi ja sähköpostiosoitteesi ovat 100% oikein kirjoitetut! Ks. alempaa kohta Erikoistilanteet.

 

°

Toimitustavat ja toimitusaika

Käytämme lähetysten toimittamiseen Postia. Tuotteet lähetetään muutaman päivän sisällä (normaalisti 1-4 arkipäivää) siitä, kun olemme vastaanottaneet tilauksen. Emme toimita tuotteita Smartpost-automaatteihin, Ärräpaketteina tai Matkahuollon toimituksina.

Toimitamme tuotteita tilausten koosta riippuen kirjeinä, maksikirjeinä ja paketteina.

Kun tilauksesi on postitettu, saat sähköpostin, jossa kerrotaan, toimitetaanko tilauksesi kirjeenä, maksikirjeenä vai pakettina. Jos toimitustapa on paketti, saat myös seurantakoodin. Huomioithan, että jos et tilatessasi anna toimivaa sähköpostiosoitetta tai sähköpostilaatikkosi tila on täynnä, et myöskään saa tätä viestiä!

Kirjeet: jaellaan suoraan antamaasi toimitusosoitteeseen postilaatikkoon tai postiluukkuun.
Maksikirjeet: jaellaan joillain jakeluaueilla postiluukkuihn tai laatikoihin. Yleensä jakaja jättää pahvisen postikortin kokoisen noutoilmoituksen, jolla lähetyksen saa noutaa postitoimipaikasta. Noutoilmoitus jaellaan vain kerran. Noutoaikaa on 2 viikkoa. Maksikirjeistä ei ole mahdollista saada seurantakoodia.
Postipaketit: noudetaan postitoimipaikasta. Saat lähetyksen seurantakoodin sähköpostiisi, kun tilaus on postitettu. Saat myös saapumisilmoituksen kännykkääsi, kun tilaus on noudettavissa toimipaikasta. Noutoaikaa paketeilla on 2 viikkoa.

Paketin ja kirjeiden kulku kestää normaalisti muutaman arkipäivän. Huomaa, että juhlapäivät ja esim. jouluruuhkat pidentävät Postin toimitusaikoja.

 

°

Toimitus- ja käsittelykulut

Toimituskulut (ilman seurantakoodia) ovat 5,90 €
Jos haluat seurantakoodillisen lähetyksen, toimitus maksaa 7,90 €. Muista ilmoittaa kännykkänumerosi, niin saat saapumisilmoituksen reaaliajassa.
Yli 100 euron tilaukset lähetämme ilman posti- ja käsittelykuluja.

 

°

Tilapäisesti loppuneet tuotteet

Pyrimme poistamaan väliaikaisesti loppuneet tuotteet kaupan valikoimasta tai kertomaan sivuillamme, jos jonkin tuotteen toimitusaika on poikkeuksellisesti pidempi. Jos puuttuva tuote on osa suurempaa tilausta, lähetämme koko tilauksen heti puuttuvan tuotteen saatuamme, mikäli saamme puuttuvaa tuotetta lisää viikon sisällä. Mikäli tuote on pitempiaikaisesti loppu emmekä pysty saamaan sitä kahden viikon kuluessa, toimitamme tilauksen kahdessa osassa. Asiakas maksaa vain yhdet postituskulut.

 

°

Tilauksen peruuttamien ja tuotteen palauttaminen

HUOM! Kuluttajan lakisääteinen oikeus palauttaa ostamansa tuote maksutta on poistunut kuluttajansuojalaista 13.6.2014.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa 14 päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Mikäli tuotetta ei ole peruutusilmoituksen saapuessa myyjälle vielä ehditty lähettää, perimme asiakkaalta vain käsittelykulut (2 €), ja asiakkaan maksama summa palautetaan tätä 2 euron vähennystä lukuun ottamatta hänen tililleen. Mikäli tilaus on jo ehditty lähettää, asiakkaan tulee palauttaa lähetys meille mahdollisimman nopeasti sen vastaanottamisen jälkeen. Palautuksesta tulee kuitenkin etukäteen sopia kanssamme.

Palautusoikeus (14 päivää peruutusilmoituksen lähettämisestä) koskee ainoastaan avaamattomia ja täysin myyntikuntoisia pakkauksia. Jos pakkaus on avattu tai tuotetta kokeiltu, palautusoikeutta ei myymiemme tuotteiden luonteesta johtuen ole. Palautuksesta on sovittava kanssamme etukäteen. Tavoitat meidät sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@whiter.fi.

13.6.2014 muuttuneen kuluttajansuojalain mukaisesti perimme ostajalta tuotteiden palauttamisesta aiheutuneet välittömät kustannukset, ts. asiakas maksaa palautuksen postituskulut itse (myös tarvittavat pakkausmateriaalit). Kun olemme vastaanottaneet tuotteen ja tarkistaneet sen kunnon, palautamme asiakkaan alun perin maksaman summan postikuluineen hänen tililleen. Takaisinlähetyksen kuluja ja mahdollisia pakkausmateriaaliostoksia ei asiakkaalle korvata. Emme koskaan lunasta ns. asiakaspalautuksia, postiennakkolähetyksiä tai palautuksia, joista ei ole kanssamme sovittu.

 

°

Noutamattomat lähetykset

HUOM! 13.6.2014 muuttuneen kuluttajalainsäädännön perusteella noutamatta jättäminen ilman velvoitteita ei ole enää kuluttajalle kuuluva oikeus.

Jos asiakas ei jostain syystä nouda hänelle saapunutta lähetystä (maksikirje tai paketti) toimipaikasta ja lähetys palautuu myyjälle, korvaamme asiakkaan erillisestä pyynnöstä ostoksesta ainoastaan sen osan, mikä jää jäljelle lähetyksen takaisinlunastuskulujen ja maksujärjestelmän perimien palautuskulujen (9,90 €) jälkeen. Pääsääntöisesti emme lunasta palautuvia lähetyksiä takaisin, eikä rahoja tästä syystä koskaan automaattisesti palauteta. Huomaa, että takaisinlunastus maksaa meille, mistä syystä emme korvaa tilaushintaa kokonaisuudessaan. Mikäli asiakas haluaa tuotteen lähetettäväksi uudestaan, hänen tulee maksaa lunastuskulujen (9,90 €) lisäksi uudelleenpostituksesta erikseen (7,90 €). Noutamatta jättäminen ei siis ole sama asia kuin palautus.

 

°

Erikoistilanteet

Väärin ilmoitettu toimitusosoite
Jos asiakas on ilmoittanut väärän toimitusosoitteen tai toimitusosoitetta ei ole ilmoitettu täydellisenä, lähetystä ei voida jaella perille. Tällöin lähetys palautuu meille. Uudelleentoimitus on mahdollista ainoastaan takaisinlunastuskuluja (9,90 €) ja uusia toimituskuluja (7,90 €) vastaan. Mikäli asiakas ei halua uudelleentoimitusta, palautamme hänelle erillisestä pyynnöstä ostohinnasta sen osan, mikä jää jäljelle takaisinlunastuskulujen (9,90 €) jälkeen. Automaattisesti rahoja ei palauteta.

Vastaanottajaksi ilmoitettu henkilö ei asu toimitusosoitteessa
Jos asiakas on tilannut tuotteita henkilön nimellä osoitteeseen, jossa tämä ei virallisesti asu, lähetystä ei jaella ja se palautuu meille. Uudelleentoimitus on mahdollista asiakkaan pyynnöstä ainoastaan takaisinlunastuskuluja (9,90 €) ja uusia toimituskuluja (7,90 €) vastaan. Mikäli asiakas ei halua uudelleentoimitusta, palautamme hänelle erillisestä pyynnöstä ostohinnasta sen osan, mikä jää jäljelle takaisinlunastuskulujen (9,90 €) jälkeen. Automaattisesti rahoja ei palauteta.

Poste Restante
Jos haluat tilauksesi Poste Restante -osoitteeseen, et saa minkäänlaista saapumisilmoitusta tai seurantakoodia, vaan sinun tulee itse käydä toimipaikassa kyselemässä nimelläsi saapuneita Poste Restante -lähetyksiä. Jos haluat tilauksesi toimitettavan näin, emme vastaa mahdollisista katoamisista tai toimitusongelmista. Mikäli tällaista tilausta ei noudeta, se palautuu meille. Uudelleentoimitus on mahdollista ainoastaan takaisinlunastuskuluja (9,90 €) ja uusia toimituskuluja (7,90 €) vastaan. Mikäli asiakas ei halua uudelleentoimitusta, palautamme hänelle erillisestä pyynnöstä ostohinnasta sen osan, mikä jää jäljelle takaisinlunastuskulujen (9,90 €) jälkeen.

Huijausyritys  – ”en ole saanut mitään”
Jos asiakas esittää, ettei hän ole saanut maksikirjeen noutoilmoitusta, mutta lähetys ei kuitenkaan palaudu meille 2 viikkoa noutoilmoituksen lähetttämisen jälkeen, on selvää, että lähetys on noudettu. Tällöin kyseessä on huijaus, ja lähetämme asiakkaalle laskun mahdollisesta tuplatoimituksesta.

 

Jatkamalla sivustolle hyväksyt evästeiden käytön. lisätietoa evästeistä

Jotta sivustomme toimisi mahdollisimman käyttäjäystävällisesti käytämme evästeitä (ns. cookies). Jatkamalla sivustolle hyväksyt evästeiden käytön liikkuessasi sivustollamme.

Sulje